donderdag 3 november 2011

Vierlande(tje)

In dit logje liet ik het tot dan toe geborduurde deel van de Vierlande merklap Ancke zien. Daar is verder weinig meer bijgekomen.

Marcella en Marian hadden dit in mijn ogen beter aangepakt. Zij borduren ieder ook een Vierlande merklap en om elkaar enigszins te stimuleren hebben zij afgesproken om elke laatste dag van de maand de vorderingen te laten zien op hun weblog. Basje doet sinds kort ook mee. Ik heb me inmiddels eveneens bij het groepje aangesloten, voor mij ook het vooruitzìcht, dat de lap een keer helemaal af zal zijn.

Kort geleden was ik begonnen aan een mini Vierlande en deze heb ik nu klaar om te laten zien.
Het lapje is met één draadje over één draadje geborduurd met DMC mouliné in kleur grijs 3799 en rood 816 en is in totaal 6,5 x 6,5 cm.



Hier het verschil in grootte met de grote Vierlande Ancke.

19 opmerkingen:

Willy zei

Jeanny wat een mooie mini Vierlande. Ik zie dat je ook meedoet met de grote Vierlande, wat is die mooi. Het patroon ligt hier al een aantal jaren en ik sluit me ook aan. Gisteren heb ik materiaal gehaald, roomwit linnen en grijs Pearl Cotton, is een nieuw borduurgaren. Ik twijfelde over het grijs, maar nu ik het grijs bij jou zie blijf ik wel bij deze keus.
Groetjes

Jeanny zei

@Willy, welkom bij de groep, gezellig!

marcella zei

wat leuk dat de groep blijft groeien, nu ook Willy erbij lees ik :)
Mooie lappen, Jeanny! zowel de kleine als de grote. Ik hoop dat voor jullie het SAL-len ook een stokje achter de deur is. Ik vind het zelf erg leuke patronen om te borduren, net als de lap met Marker randjes heb ik het idee dat ik zo de opbouw van de motieven leer kennen.
Ik zal jullie volgende maand noemen bij mijn update

Phebe and Jane zei

Leuk he, nu zijn we met Willy erbij al met z'n vijven. Ik heb aan de zijkant van mijn blog een lijstje deelnemers geplaatst.
Je mini Vierlande is leuk! Nu de echte nog.
Groetjes,
Marian

Jeanny zei

@Phebe and Jane en ik heb zo'n gevoel, dat die groep nog wel zal groeien.
Leuk idee van het deelnemers lijstje.

Anoniem zei

En er is weer een meesterwerkje van naaldkunst erbij.Chique!!!M.H.

Lida zei

Wat is die mini schitterend geworden! Ik zou graag ook zo klein borduren, maar dat zal wel weer tot volgende zomer en goed licht moeten wachten! Succes met de Grote Vierlande, het is echt een prachtig werkstuk! Groetjes
Lida

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

een SCHITTERENDE merklap..
zou graag willen meedoen,
maar MOET (van mezelf ;-) )toch eerst de wip's/ufo's afmaken..
groetjes, Petra

Auckje zei

Dit kleintje is toch wel heel erg lief. Wat ga je ermee doen? Jouw ogen moeten wel heel bijzonder zijn dat jij op zulk fijn linnen uit de weg kunt. De medaillons verwateren een beetje als je bijvoorbeeld linnen van 11 draden per cm neemt en dat is echt heel erg jammer. Veel succes met de SAL. Groet, Auckje
ps Apart dat zowel bij dit borduurwerk als bij de Marker linten 1extra kleur heel sporadisch wordt gebruikt.

Annelein zei

Jeanny, wat een mooie miniatuur lap heb jij gemaakt.

De grote staat al een poosje op mijn wensenlijstje.

Tot die tijd is het leuk om hier jullie vorderingen te kunnen zien. Erg leuk dat jullie elkaar stimuleren...

Anoniem zei

Hallo Jeanny. De kleine lap is verschrikkelijk leuk, mijn Tony

Guusje, zei

Wat is hij mooi geworden, prachtig ik vind de combi zwart en rood ook zo mooi.

Bertie zei

Ohhhh schitterend Jeanny, wat is het een mooi lapje geworden, mini is natuurlijk altijd schattig. Een goed idee om dit als SAL te doen, dan doe je inderdaad elke maand iets, good luck:))
Lieve groetjes,

Mirjam zei

Jeetje Jeanny, wat prachtig weer. Hoe krijg je het voor elkaar allemaal. Echt waanzinnig mooi.
Fijne avond,
Groetjes,
Mirjam

Marijke zei

Oh wat is dit een schatje. Mooi gemaakt Jeanny! Groetjes van Marijke

Hilda zei

Wat zien ze er mooi uit. Zowel de grote als de kleine vierlande. Bij de andere sites ook gekeken ook deze zijn erg mooi. Zou graag mee willen doen maar mijn verstand zegt nee. De grote linkse medaillon ben ik ook aan het borduren. Ligt al een poosje te wachten om de laatste kwart af te maken.Ik borduur het op 13dr linnen met needlepoint donker rood

Anny zei

Dat kleintje is schattig! En met een groepje lukt het vast beter om regelmatig eraan te werken!

Wieke van Keulen zei

Zag je opeens als volger op mijn blog en kom terugbuurten. Wat een leuke blog heb je; wat een prachtige stoplappen zie ik en andere merklappen. Van dit soort foto's smul ik. Dank!

Elza zei

Prachtig om te zien dat verschil van die kleine en de grote.
Ook heerlijk om te borduren met een vergrootglas.
Groetjes ELza.