donderdag 10 maart 2016

Blok 37.

Voor mijn witte pronkrol gebruik ik 14-draads linnen met een stofbreedte van 1.5 meter. Uit een strook van 25 centimeter linnen kan ik 9 blokken maken van 16 centimeter in het vierkant. De strook waar ik momenteel aan werk bestaat al uit 7 Schwälmer blokken (meestal motieven met rondingen).
Om het geheel niet al te saai uit te laten zien, maak ik er ook twee strakke blokken tussen met opengewerkte en hardanger motieven.

Dit is er alvast een.


Het is een simpel blok, maar er zitten véél steekjes in......!


En zo bevalt me deze strook wel.

Lieve groet,
Jeanny.

9 opmerkingen:

Truus zei

Voor jou is het misschien een eenvoudig blok maar ik doe het je niet na.
Mooi zo het strakke blok tussen de andere --geeft ook rust denk ik in je rol.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Truus zei

Voor jou is het misschien een eenvoudig blok maar ik doe het je niet na.
Mooi zo het strakke blok tussen de andere --geeft ook rust denk ik in je rol.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Monica zei

Wat wordt dit geweldig mooi Jeanny, en inderdaad zijn het levendige blokken zo bij elkaar

marcella zei

super mooi, Jeanny, ik had ooit het plan om de blokjes uit het Burda tafelkleed op een dergelijke manier te maken, maar dat is er helaas nog niet van gekomen...ik vind het wel inspirerend wat je maakt!!

Elizabeth zei

Zo mooi ... al die blokken op je pronkrol ...
Was ik maar met pensioen, denk ik soms.. dan had ik veel meer rust en tijd voor intensieve projecten.
Ik geniet van je prachtige borduurwerk!

Anoniem zei

Magnifiek Jeanny!
Ik zie zoveel moois bij jou, dat ik het echt jammer vind dat het mij niet meer lukt.
Maar ik kijk nog steeds tegen mijn violenlap aan! Nog altijd dankbaar dat die afgekomen is.

Veel liefs, Gerry

Villa Zeezicht zei

Ik vind het super knap! En dit strakke blok staat prachtig tussen 'de blommen', ze versterken elkaar!

Guusje, zei

Het is prachtig ik geniet steeds weer als ik hier kom.

Anoniem zei

PRACHTIG Jeanny!! Knap werk, daar mag je "FIER" op zijn!!
Fijne zonnige lentedag verder!
Groetjes Christelle