zaterdag 26 maart 2016

Nieuwe theedoeken.

In 2010 borduurde ik voor eigen gebruik een set van 12 AH-theedoeken.
Op deze foto is een zestal daarvan te zien.


Na ruim 5 jaren intensief gebruik, wordt de kleur fletser en hier en daar is er wat slijtage zichtbaar.

Tijd dus voor nieuw.
Omdat ik tevreden ben over de kwaliteit van de doeken, heb ik er weer een aantal aangeschaft. Ditmaal maak ik geen kruissteken, maar redwork. Dat betekent eerst het figuur optekenen en daarna borduren.
Dit is de eerste met twee (paas)hazen.


Ik wens jullie mooie dagen,
Jeanny.


22 opmerkingen:

moooooontje zei

Erg leuk gedaan mam, zo heeft niemand ze!

Evelyne zei

Wat leuk Jeanny met de haasjes. Ik heb er ook nog een paar liggen, moet ik ook eens doen.
Bedankt voor de inspiratie.

Fijne paasdagen,
Evelyne

Joke zei

Zo mooi! Bijna jammer om te gebruiken.

Jeanny zei

Juist zo leuk om iedere dag te gebruiken!

Elizabeth zei

Oh ..., dacht ik net zoals Joke...
Maar je hebt gelijk; waarom zou je zoiets moois alleen maar in de kast laten liggen en er geen plezier van hebben?
Ook de nieuwe serie gaat vast prachtig worden!

blasiuk zei

I wish you a happy Easter !

Villa Zeezicht zei

Wat MOOI Jeanny! En zo toepasselijk ;o) Heel fijne paasdagen gewenst!

Zininquilten zei

Schattig, in een woord.

Lida zei

Leuk en origineel! Heb zelf een lading theedoeken met applicaties gemaakt en ook die hebben hun beste tijd gehad, dus misschien pik ik jouw idee! Fijne Pasen, groetjes
Lida

Jeanny zei

Lida, dat vind ik geen pikken hoor! Vind het leuk en wie weet zien we binnenkort jouw theedoeken ;-)

Anny zei

Schattig! Ik maakte in die tijd ook een aantal theedoeken met redwork. Het afwassen wordt zo wel veel gezelliger vind je niet? Gezellige Paasdagen. Anny.

Jeanny zei

Dat vind ik ook Anny. Met zo'n theedoeken is de afwas een plezierige bezigheid!
Fijne dagen!

Truus zei

Enig Jeanny zijn deze paashaasjes.
Heb al verschillende keren gekeken bij Appie maar ik zie deze theedoeken nooit liggen. Bij mij in de kast liggen nog wel een paar maar daar zit een ruitverdeling op en dan komt het borduurwerkje niet zo mooi uit.
Gezellige Paasdagen
groetjes, Truus uit Drenthe

Marion zei

Wat zijn ze prachtig en de paashazen zo actueel. Ook ik heb deze niet maar die met de ruiten. Fijne Paasdagen voor jullie.

Hobbyrita zei

Ze zijn wondermooi, ik merk niks van verkleuring op de foto hoor, ze zien er echt nog goed uit! En de nieuwe met de haasjes, geweldig!
Grtjes, rita.

Anoniem zei

Schitterende theedoeken Jeanny, mooie paashaasjes in dit redwork!
Leuk idee om zo de doeken te verfraaien en een kleurtje te geven!
Fijne avond verder!
Groetjes Christelle

Nina Hobbysite zei

Wat een leuk idee om de theedoeken zo eigen te maken. Super leuk de paashaasjes.

Mirjam zei

Wat ontzettend leuk zo met de paashazen er op Jeanny.
Heel mooi gedaan weer.
Fijne dag vandaag,
liefs,
Mirjam

astrid zei

Prachtig. Wil ik ook ;-) Waar koop jij de theedoeken?? Ga er meteen een paar aanschaffen.

Anoniem zei

Prachtig. Wil ik ook ;-)). Waar koop je de theedoeken? Groeten AstridvanBeers aavanbee@zeelandnet.nl

Unknown zei

Hallo Jeanny,

Ik had je blog al een poos bij mijn favorieten staan omdat ik de theedoeken prachtig vind maar net als Astrid heb ik geen idee waar ik deze kan kopen. Heb jij misschien een tip?

Jeanny zei

Deze theedoeken koop ik bij AH Ria! Enkele weken geleden heb ik ze nog zien hangen.